مدیرعامل یک شرکت ارایه کننده خدمات اینترنت پرسرعت :شرکت مخابرات،‌مقررات رگولاتوری را نادیده می گیرد

مدیرعامل یک شرکت ارایه کننده خدمات اینترنت پرسرعت :شرکت مخابرات،‌مقررات رگولاتوری را نادیده می گیرد
تهران - مدیرعامل یک شرکت ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) از عملکرد شرکت مخابرات ایران انتقاد کرد و گفت: این شرکت مقررات و ضوابط ، سازمان تنظیم مقررات ( رگولاتوری ) را نادیده می گیرد.

' احمد نخجوانی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با وجود تاکید سازمان تنظیم مقررات مبنی برغیرقانونی بودن ، دریافت هزینه بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکت های اینترنتی ، این شرکت همچنان تلاش دارد تعرفه خطوط رانژه برای ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان را افزایش دهد.
وی افزود: شرکت های مخابراتی به بهانه مشخص نبودن تعرفه ران‍‍‍ژه، درخواست ما را برای ران‍ژه ی خطوط اینترنت پر سرعت
ADSL به تعویق می اندازند.
رانژه کردن یک اصطلاح مخابراتی و مربوط به تغییر مسیر زوج سیم تلفن منزل مشترک در
MDF مخابرات است که باعث می شود کابل تلفن مشترک از تجهیزات شرکت اپراتور اینترنت نیز عبور کند و امکان دریافت اینترنت را در کنار مکالمات صوتی داشته باشد. این تغییر مسیر به درخواست مشترک و با ارسال نامه از طرف شرکت اپراتور اینترنت به مخابرات صورت می گیرد.
نخجوانی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حفظ صیانت قوانین و حمایت از مصرف کنندگان، به طور رسمی، افزایش تعرفه خطوط ران‍ژه را غیرقانونی دانست، اما شرکت مخابرات ایران همچنان از این تاکید صریح سرپیچی می کند.
وی ادامه داد: انگیزه مخابرات کاملا شفاف است، این شرکت درصدد است با افزایش تعرفه ران‍ژه قیمت تمام شده برای مشترکان شرکت های خصوصی ارایه دهنده اینترنت پرسرعت را افزایش دهد و از آن جایی که خود در جایگاه انحصاری قرار گرفته است، به سادگی می تواند در بازار با قیمتی پایین تر سرویس را عرضه کند.
وی گفت: عملکردهای این چنینی مخابرات مغایر با اصول در بازار رقابتی است و در چنین شرایطی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتظار داریم برای این وضعیت شرکت ها تدبیری اتخاذ کند.
مدیر عامل این شرکت ارایه دهنده اینترنت پر سرعت افزود: شرکت های مخابراتی استان ها ران‍ژه خطوط
ADSLرا منوط به ارسال نامه ای رسمی از شرکت مخابرات ایران عنوان می کنند که در این راستا شرکت مخابرات ایران برای حل این مساله هنوز اقدامی نکرده است.
نخجوانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران همچنان از ارسال این نامه امتناع ورزیده و از سوی دیگر مخابرات استان ها، رانژه خطوط درخواستی ما را در استان ها به دلیل عدم دریافت این نامه به تعویق می اندازند و ما را مجبور می سازند هزینه های چند برابر مغایر با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات پرداخت کنیم.
وی افزود: مشکلات ما با شرکت های مخابراتی محدود به موضوع عدم ران‍ژه خطوط و همچنین تعرفه آن نیست، بلکه در سایر امکاناتی که مخابرات باید دراختیار ما قرار دهد با مشکل مواجه هستیم

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۲۴