رییس هیات مدیره شرکت شاتل مطرح کرد:حمایت «ارتباطات زیر ساخت» و کارشکنی «مخابرات»

رییس هیات مدیره شرکت شاتل مطرح کرد:حمایت «ارتباطات زیر ساخت» و کارشکنی «مخابرات»
خبرگزاری موج - با وجود اینکه شرکت ارتباطات زیر ساخت با تامین پهنای باند مورد نیاز شرکت های PAP، آن ها را حمایت می کند اما شرکت مخابرات ایران با در اختیار نگذاشتن امکانات مورد نیاز این شرکت ها، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.


به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسن شانه ساز زاده موسس و رییس هیات مدیره شرکت شاتل، با بیان این مطلب در خصوص انتخاب کسپرکی برای تامین امنیت شبکه کاربرانش گفت: انتخاب کاسپرسکی توسط شاتل به دلیل جایگاه وی‍ژه و برند معتبر این شرکت در بازار های بین‌المللی بوده و محصولات امنیتی این شرکت برای کاربران خانگی و شرکت‌ها شناخته شده است.
وی ادامه داد: کاربران این امکان را خواهند داشت که بتوانند از محصولات کاسپرسکی، در قالب بسته‌های یک ماهه بهره ببرند و در این میان طی مدت کوتاه ارائه این سرویس توسط شاتل، با استقبال قابل توجهی از سوی مشترکان خود مواجه شده ایم.
شانه ساززاده همچنین در خصوص همکاری با سازمان صدا و سیما برای ارائه سرویس
IPTV اظهار کرد: این سرویس در فاز پایلوت آن قرار دارد و هم اکنون در حال نظر سنجی های اولیه مشترکان هستیم تا مشکلات آن را شناسایی و حل کنیم.
وی ادامه داد: این سرویس هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است و کمتر از هزار مشترک این سرویس را دریافت می کنند و البته صدا و سیما نیز باید تجهیزات خود را به روز کند.
شانه ساززاده اظهار کرد: پس از طی شدن فاز پایلوت در خصوص بحث های بازرگانی این سرویس تصمیم گیری های لازم اتخاذ می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تامین پهنای باند مصرفی مورد نیاز این شرکت تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیر ساخت به دنبال کاهش پهنای باند اینترنت است و در واقع با قراردادی که با این شرکت داشتیم، پهنای باند مورد نیاز خود را به راحتی برطرف کرده و هیچ مشکلی برای تامین پهنای باند مورد نیاز خود نداریم.
رییس هیات مدیره شرکت شاتل همچنین در خصوص مشکلات شرکت های
PAP با شرکت های مخابراتی گفت: مسایل ما با شرکت های مخابراتی روزانه بوده است، در واقع مخابرات به دنبال کارشکنی هایی است، تا در بازار ارایه سرویس اینترنت بتواند پیشتاز باشد.
وی اظهار کرد: مشکلات ما با شرکت های مخابرات استانی بیشتر در استان هایی است که بیشترین ضریب نفوذ را داریم به عنوان مثال در استان قم که ضریب نفوذ بالای 50 درصد را داریم مشکلات ما بیشتر است.
شانه ساززاده افزود: مشکلات ما با این شرکت ها محدود به موضوع عدم ران‍ژه خطوط و همچنین تعرفه آن نیست، بلکه در سایر امکاناتی همچون پسیو و ترنسمیشن که مخابرات باید دراختیار ما قرار دهد با مشکل مواجه هستیم.
رییس هیات مدیره شاتل عمده مشکلات این شرکت برای ارایه اینترنت پرسرعت را در استان های خراسان رضوی، اردبیل، قم و همدان خواند.
وی همچنین با پیشنهاد برگزاری میزگردی با حضور اصحاب رسانه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران و
PAPها برای حل مشکلات موجود برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت، موافقت کرد.
در ادامه این نشست، احمد نخجوانی مدیر عامل شرکت شاتل، گفت: این شرکت از سال 81 تاسیس شده و در حال حاضر 800 نفر نیروی متخصص در دفتر مرکزی و بیش از یک هزار و 300 نفر در دفاتر نمایندگی شهرهای مختلف، در گروه شرکت های شاتل فعال هستند.
وی اظهار داشت: شاتل در حال حاضر 350 هزار پورت فعال دارد و با گسترش دامنه فعالیت های گروه، تبدیل به بزرگترین مجموعه فعال در حوزه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و راهکارهای اینترنتی در کشور شده و بزرگترین مصرف کننده پهنای باند در کشور است.
نخجوانی با اشاره به اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های گروه شرکت‌های شاتل تصریح کرد: ارایه‌ سرویس اینترنت پرسرعت
ADSL2+، ارایه‏ خدمات VoIP بین المللی به داخل و خارج کشور، ارایه‌ خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع، ارایه‌ خدمات پهنای باند از جمله مهم ترین فعالیت های این شرکت است.
نخجوانی با بیان اینکه این شاتل، جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، را در قالب "تقدیرنامه یک ستاره" و تعالی سازمانی(
EFQM) را در قالب "تقدیر نامه دو ستاره" دریافت کرده است، اضافه کرد: همچنین این شرکت در دو دوره متوالی توانسته است، جایزه اپراتور برتر در حوزه خدمات شبکه ای را از جشنواره فاوا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب کند.
وی با بیان اینکه شاتل ظرف دو ماه آینده
ISO 14001 را نیز دریافت خواهد کرد، گفت: مدیران شاتل تلاش کرده‌اند تا افزون بر تربیت نیروی انسانی یادگیرنده، برای نهادینه کردن دانشی که در اختیار نیروهای انسانی قرار دارد، برنامه‌های عملی و قابل اجرایی در پیش گیرند که بر همین اساس مرکز آموزشی را راه اندازی کرده و دوره های مختلف آموزشی را برگزار می کند که امسال مدت این دوره ها به 85 هزار نفر ساعت خواهد رسید.
نخجوانی در پایان خاطرنشان کرد: با تولید کنندگان برتر جهان همکاری داریم و خدمات پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته است.

۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶