اعطای جایزه ملی کیفیت به شرکتهای برتر ارتباطات و فناوری اطلاعات

اعطای جایزه ملی کیفیت به شرکتهای برتر ارتباطات و فناوری اطلاعات
جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به سازمانها و شرکتهای فعال برتر دولتی، خصوصی و تعاونی در این بخش اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایزه ای کشوری است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایه گذاری شده و در آن براساس نتایج ارزیابی های دقیق و علمی بر مبنای مدل بومی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA ) به سازمانها و شرکت های فعال برتر دولتی، خصوصی و تعاونی در مرحله ارتباطات و فناوری اطلاعات که متقاضی حضور در جایزه هستند در سطوح مختلف در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعطا می شود.

از این رو محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شروع سومین فرآیند جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشت سر گذاشتن دو دوره موفقیت آمیز و مشارکت بیش از 100 سازمان در این حوزه نوید بخش حرکتی منسجم در جهت تطابق با الزامات بین المللی بخش ICT کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اصول زیربنایی در توسعه کشورهای پیشرفته محسوب می شود افزود: کشورمان ایران نیز با توجه به این رویکرد مهم، سیاست های توسعه ای خود را در دولت بر این پایه بنا نهاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستیابی به کیفیت و پایداری در آن را جلب توجه ویژه به سه عامل اثرگذار یعنی همان مرغوبیت، سرعت دسترسی (زمان) و هزینه (قیمت) عنوان کرد و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری است که دستیابی به این سه ویژگی را برای سایر بخش های کشور فراهم می آورد؛ حال بخش ICT کشور خود نیازمند توجه ای ویژه به امر کیفیت در امور خود بوده تا بتواند اثربخشی و کارایی سایر بخشهای موجود کشور را با ملاک های بین المللی تضمین کند.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: توجه به یک مدل بومی مطابق با نیازمندیهای بین المللی در حوزه کیفیت می تواند ارزیابی، مقایسه و یادگیری بین فعالان این بخش را به شکل نظام مند تامین کند؛ از سوی دیگر کیفیت یک زبان مشترک میان کشورها در فضای رقابت بین المللی است.

به گفته واعظی، ایران بعنوان یکی از کشورهای مطرح در منطقه خاورمیانه می تواند از انتقال رویکرد کیفیت مداری در حوزه ICT مبنای الگو کیفیت مداری قرار گیرد. به همین دلیل نیازمند آن است این مدل علاوه بر اجرا در کشور ، مبنای مقایسه و یادگیری در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه را فراهم کند. بنابراین مبناهای عملکردی و مقایسه ای در رده منطقه ای و بین المللی به شکل عملیاتی مورد واکاوی قرار گرفته و یادگیری در این عرصه را به شکلی اثربخش برای فعالان کشور فراهم می آورد که امید است همچون گذشته شاهد حضور فعالان این بخش در سومین فرآیند جایزه با شیم تا با مشارکت هر چه بیشتر آنها مسیر پیشرفت و تعالی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیل شود

 

۲۴ آذر ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲